w active kids zapewniamy:
● realizację podstawy programowej zatwierdzonej przez MEN
● wychowawców grup biegle posługujących się językiem angielskim
● codzienne zabawy i zajęcia z native speakerem (Native jest z nami przez cały dzień)
● całodzienne wsparcie psychologa i logopedy
● kolorowe przestrzenne sale edukacyjne
● szeroki wachlarz zajęć w ramach czesnego – w języku angielskim
● promowanie i naukę zdrowego i aktywnego stylu życia
Palcem po mapie
Autorski program opracowany przez właścicielkę przedszkola. Z pomocą wielkiej pluszowej maty i kolorowych woreczków dzieci podróżują po różnych zakątkach świata. Poznają ciekawe budowle, zwierzęta, zwyczaje i obyczaje.
Podbój kosmosu
W naszym małym planetarium rozwijamy wyobraźnię i wiedzę na temat planet, gwiazd, konstelacji….. Nasza wiedza sięga gwiazd ….
Granie na dywanie
Podczas zajęć dzieci zarówno grają w różnego rodzaju gry planszowe jak i sami je tworzą. Gry planszowe sprzyjają rozwojowi kreatywnego myślenia, pamięci, umiejętności wypowiedzi, budowania zdań, wyobraźni. Uczą planowania, spostrzegawczości i umiejętności logicznego myślenia. Dzięki grom dzieci uczą się radzić sobie z emocjami związanymi z porażką i zwycięstwem oraz ponosić konsekwencje swoich decyzji.
Na straganie
Autorski program. Zajęcia złożone z dwóch bloków – teoretycznego i praktycznego. Chcąc zaszczepić w dzieciach nawyk zdrowego żywienia co tydzień „rozkładamy na części” jedno warzywo. Poznajemy wartości, smaki i zastosowania warzyw. A na koniec kroimy, gotujemy, pieczemy…… i jemy.
Gimnastyka ogólnorozwojowa i korekcyjna
Gimnastyka ogólnorozwojowa i korekcyjna jest niezbędnym elementem wspomagającym prawidłowy rozwój małego człowieka. Edukacja ruchowa i profilaktyka zdrowotna zapobiega powstawaniu wad postawy poprzez korekcję nieprawidłowych nawyków oraz wzmacnianie słabych jeszcze mięśni.
Zajęcia logopedyczne
Celem zajęć logopedycznych jest:
– usprawnienie nauki mowy
– wczesne wychwycenie nieprawidłowości fizjologicznych aparatu artykulacyjnego, wad wymowy i problemów w komunikacji językowej
– przygotowanie dzieci do nauki czytania
Podczas zajęć dzieci:
– uczą się prawidłowego toru oddechowego
– wzmacniają mięśnie ust i policzków
– uczą się koordynacji ruchowo-wzrokowej
– podnoszą świadomość własnego ciała
Mały odkrywca
Zajęcia te to fascynująca podróż w świat nauki. Uczymy obserwacji i dociekliwości oraz pobudzamy chęć do poznawania świata. Zachęcamy do stawiania hipotez, wyciągania wniosków, poszukiwania rozwiązań. Przedszkolaki uczą się interakcji z otoczeniem: łączą, dodają, przesypują, przelewają, wywracają, mieszają, ważą, sortują…., to wszystko w atmosferze radosnej i twórczej zabawy.
Five senses
Cykl zajęć poświęcony zmysłom. Zabawy multisensoryczne z dziećmi są dla nich bardzo ważne. Dzięki nim dzieciaki poznają przedmioty i zjawiska otaczającego je świata w sposób bezpośredni, przystępny i łatwy do zapamiętania. Dzieci, nabywają sprawności manualnych, lepszą koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową i rozbudzają wyobraźnię
Muzyczne inspiracje
To zabawa w interpretowanie i odtwarzanie i rozumienie klasycznych utworów muzycznych. Poprzez ruch, gest, różne formy plastyczne dzieci przedstawiają to co słyszą, czują i widzą oczyma wyobraźni.
Little cheerleaders
Wesołe spontaniczne i zorganizowane zabawy z pomponami. Dzieci uczą się różnych układów, kroków, przygotowują pokazy przy użyciu zawsze intrygujących i sprawiającym wiele radości pomponom. Podczas zajęć rozwijają i usprawniają koordynację wzrokowo ruchową, sprawności fizyczną oraz orientację w schemacie własnego ciała.
Kółko plastyczne
Wychodzimy z założenia że zawsze można zrobić coś z niczego. Wyobraźnia dziecka nie ma granic i my to wykorzystujemy. Zapewniamy dzieciom różnorodne materiały i formy plastyczne tak aby można było tworzyć, tworzyć i tworzyć….
Mały ogrodnik
W naszym przedszkolnym ogródku sadzimy i pielęgnujemy różne roślinki. Własnoręcznie wyhodowane kwiatki, warzywa, owoce sprawiają dzieciom wiele radości. Obserwujemy jak rosną, pielimy, podlewamy i oczywiście to co można i się da zrywamy i do kanapek dokładamy.
Małe Smoki
Program treningowy Judo. Dzieci poznają tajniki dalekowschodniej sztuki walki, łącząc naukę z zabawą i gimnastyką, usprawniając i ćwicząc koordynację, pewność siebie, zasady fair play oraz współpracę z innymi. Judo to rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i intelektualny.
Ceramika
To twórcza zabawa i nauka technik ręcznego modelowania różnych form. Praca z gliną skupia, uspokaja, rozwija kreatywność, wyobraźnię i zdolności manualne. Uczy koncentracji, cierpliwości, planowania.
Balet
To magiczny świat klasycznej i subtelnej muzyki, to czas uwrażliwiający na sztukę i piękno. Podczas zajęć dzieci uczą się płynności i delikatności ruchów, usprawniają koordynację ruchową, pamięć wzrokową i mięśniową.
Taniec
To ćwiczenia, taniec oraz wdrażanie zdrowego trybu życia u dzieci. Taniec uczy szacunku, pracy zespołowej, odpowiedzialności i zaufania. Podczas zajęć dzieci ćwiczą koordynację, równowagę, kształtują i rozwijają kreatywność, dyscyplinę oraz pamięć!
I wiele, wiele innych zajęć ……..
ORGANIZACJA DNIA
7:00-8:00 Powitanie dzieci w przedszkolu, zabawy ruchowe, praca indywidualna z dziećmi lub zabawy w grupach.
8:45-9:15 Śniadanie
9:15-11:30 Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone według miesięcznych planów pracy opracowanych na podstawie programu nauczania
11:30-12:00 I danie
12:00-13:00 Spacery, gry na świeżym powietrzu, zajęcia, ruchowe, plastyczne, muzyczne
13:00-13:30 II danie
13:30-14:30 Odpoczynek o długości zależnej od potrzeb dzieci, czytanie bajek, relaks przy muzyce, zajęcia indywidualne/grupowe
14:30-15:30 Zajęcia tematyczne; zajęcia dydaktyczno-ruchowe
15:30-16:00 Podwieczorek
16:00-17:00 Zabawy tematyczne w grupach w sali lub na świeżym powietrzu; zajęcia dodatkowe
17:00-18:00 Zabawy dowolne. Odbiór dzieci przez rodziców
Przez cały dzień dzieci maja dostęp do owoców sezonowych.
Godziny otwarcia:
Przedszkole czynne jest przez cały rok, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 18.00.
Ilość dzieci w grupie:
W trosce o zapewnienie najwyższej jakości opieki oraz indywidualnego podejścia wychowawców do każdego z naszych podopiecznych, zapewniamy małe grupy – maksymalnie do 12
dzieci.
Posiłki:
Okres przedszkolny to dla dzieci czas intensywnego wzrostu i dlatego zbilansowane i odpowiednio przygotowane posiłki mają olbrzymie znaczenie. Posiłki do naszego przedszkola przygotowuje certyfikowana firma cateringowa.
Zapewniamy dzieciom posiłki zawierające najwyższe wartości odżywcze i energetyczne, a zawodowi dietetycy gwarantują różnorodność dań, ich świeżość i właściwe przygotowanie. Uwzględniamy także indywidualne, zalecona przez specjalistów, potrzeby żywieniowe dzieci.
Nauka j. Angielskiego metodą immersji
Nauka języka jest najbardziej efektywna gdy sprawia przyjemność i mamy z nim doczynienia przez cały dzień. Stworzyliśmy takie środowisko, w którym dzieci z łatwością i w naturalny sposób opanują umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Zastosowana przez nas metoda to immersja – czyli zanurzenie. Język angielski towarzyszy dzieciom podczas codziennych czynności i zabaw spożywania posiłków czy podczas wykonywania zabiegów higienicznych. W ten sposób angielski jest nabywany nieświadomie, tak jak odbywa się to w przypadku języka ojczystego.
Metoda czytania metodą Glenna Domana
Według G. Domana „Nauczyć się czytać jest równie łatwo, jak nauczyć się mówić, a może nawet łatwiej, gdyż zdolność widzenia rozwija się wcześniej niż umiejętność mówienia.” Na zajęciach dzieci wprowadzane są w ciekawy, zabawny i prosty sposób w świat słów pisanych. Metoda ta pełni ważną rolę w stymulacji rozwoju dziecka. Informacje płynące drogami wzrokowymi i słuchowymi usprawniają ich funkcjonowanie, wpływające jednocześnie na pracę mózgu. Doskonali się i rozwija percepcja wzrokowa. Rozwija się system pojęć, podnosi się poziom wiedzy i inteligencja. A co najważniejsze dziecko jest dumne, że umie czytać (bez znajomości liter ).
Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichowej
Przed przystąpieniem do nauki pisania, konieczne jest usprawnienie motoryczne w zakresie szybkości, precyzji, melodii kinetycznej ruchów, koordynacji ruchowej całego ciała i rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Poprzez różne formy i poziomy trudności dzieci bawią się kreską, linią, wzorem, rysując po śladzie, odrysowując, zamalowując, kalkując, odwzorowując.
Metoda Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz
Metoda Dobrego Startu to rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych, wzrokowych, słuchowych, dotykowych, oraz kinestetycznych i motorycznych. Ćwiczymy orientację w schemacie własnego ciała, motorykę dużą i małą, percepcje i pamięć słuchową, koordynację percepcyjno – motoryczną. Dzieci łącząc różne rodzaje aktywności, śpiewają, dotykają, słuchają, rysują, piszą, wykonują ćwiczenia relaksacyjne i ruchowe. A wszystko po to by doskonale przygotować się do nauki czytania i pisania.
Metoda E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
Poprzez doświadczenie kształtujemy pojęcia i umiejętności matematyczne. W formie zabawy ćwiczymy umiejętności, które pozwalają dziecku orientować się w przestrzeni, rytmizację sprzyjającą dostrzeganiu regularności, umiejętności mierzenia długości i płynów, zapoznajemy się z wagą i sensem ważenia. Dodajemy, odejmujemy, liczymy – sama przyjemność.
Metoda opowieści ruchowej
To obrazowe opowiadanie przez nauczyciela bajki, opowieści, jakiegoś wydarzenia, które skłania dziecko do ruchowego interpretowania usłyszanych treści, a także uaktywnia kreatywność dziecka. Angażując wyobraźnię dzieci usprawniają wszystkie główne grupy mięśniowe oraz narządy wewnętrzne: biegają, skaczą, rzucają, czworakują, pchają, pełzają….